Ogłoszenia

Ogłoszenie konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w 2024 roku

30-01-2024

OGŁOSZENIE

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5, art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.), art. 14 ust. 1 oraz art. 15, w związku z art. 13 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1608 z późn. zm.), art. 41 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2151), art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1939 z późn. zm.), art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249 z późn. zm.), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 (Dz. U. 2021 r. poz. 642), w związku z Uchwałą Nr LVIII/446/2022 Rady Gminy Krasne z dnia 2 grudnia 2022 r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 – 2025,

WÓJT GMINY KRASNE

ogłasza konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w 2024 roku, w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 – 2025.

  1. ZADANIE BĘDĄCE PRZEDMIOTEM KONKURSU OFERT
  1. Cel operacyjny według Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025: nr 2. Profilaktyka uzależnień.
  2. Tytuł zadania: „Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych oraz uzależnień behawioralnych, przeciwdziałania narkomanii, zapobiegania agresji oraz przemocy rówieśniczej, a także przeciwdziałania zjawisku przemocy domowej”.
  3. Rodzaje działań przewidzianych zadaniem:
  1. w części dotyczącej prowadzenia działań związanych z profilaktyką, rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz uzależnieniami behawioralnymi:
  • realizacja w szkołach działających na terenie gminy Krasne autorskich programów profilaktycznych;
  • organizacja bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych o profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej dla dzieci i młodzieży dotyczących profilaktyki uzależnień, w tym programów opiekuńczo-wychowawczych, jako zagospodarowanie czasu wolnego;
  • działalność edukacyjno-profilaktyczna na rzecz zwiększania kompetencji wychowawczych rodziców / opiekunów w zakresie kształtowania właściwych postaw dzieci i młodzieży wobec uzależnień;
  1. w części dotyczącej przeciwdziałania narkomanii:
  • realizacja w szkołach działających na terenie gminy Krasne autorskich programów profilaktycznych;
  1. w części dotyczącej ochrony przed przemocą:
  • organizacja warsztatów dla dzieci dotyczących zapobiegania agresji i przemocy rówieśniczej;
  • organizacja i finansowanie szkoleń podnoszących kwalifikacje osób zajmujących się przeciwdziałaniem zjawisku przemocy domowej.
  1. Wymagania dotyczące realizacji zadania:
  1. uwzględnienie wszystkich rodzajów działań przewidzianych w pkt. I. ppkt. 3 lit. a-c ogłoszenia;
  2. współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Krasnem oraz wszystkimi czterema szkołami podstawowymi działającymi na terenie gminy Krasne;
  3. realizacja programów profilaktycznych z zakresu profilaktyki uzależnienia od alkoholu i narkotyków, profilaktyki uzależnień behawioralnych i rozwoju umiejętności psychospołecznych, a także warsztatów dotyczących zapobiegania agresji i przemocy rówieśniczej oraz komunikacji w grupie;
  4. programy powinny opierać się na pisemnych konspektach do poszczególnych, zaplanowanych do realizacji zajęć; w ich ramach możliwe jest prowadzenie różnorodnych programów rozwojowych oraz opiekuńczych dla dzieci i młodzieży (np. teatralne, komputerowe, taneczne, sportowe, i inne warsztaty tematyczne, kółka zainteresowań, socjoterapeutyczne);
  5. objęcie programami profilaktycznymi 59 zespołów klasowych;
  6. realizacja programów na jeden oddział klasowy minimum 4 godziny zajęć warsztatowych;
  7. zapewnienie minimum 2 godzin konsultacji z wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym lub dyrektorem szkoły;
  8. zapewnienie realizatorom dojazdu do miejsca realizacji programów profilaktycznych;
  9. zapewnienie materiałów edukacyjnych do realizacji zajęć;
  10. zapewnienie bezpłatnego udziału wszystkim uczestnikom zajęć;
  11. opracowanie diagnoz trudności i problemów w każdym zespole klasowym po zrealizowanych zajęciach;
  12. organizacja szkoleń skierowanych do pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krasnem oraz nauczycieli czterech szkół publicznych na terenie gminy Krasne w zakresie standardów ochrony małoletnich wynikających z art. 7 pkt. 6 ustawy z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1606), wraz z wypracowaniem dla każdej z tych jednostek standardów ochrony dzieci;
  13. uwzględnienie promocji zadania oraz jawnych i sprawiedliwych warunków rekrutacji.
  1. Monitorowanie:

Sposobami monitorowania rezultatów są: listy obecności uczestników, fotorelacja, opracowane diagnozy w poszczególnych klasach.

  1. Adresaci konkursu:

Do złożenia ofert w konkursie uprawnione są podmioty, których cele statutowe lub przedmiot działalności dotyczą spraw objętych zadaniami określonymi w art. 2 ustawy o zdrowiu publicznym, w tym organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w  i  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. ).

  1. Do realizacji zadania w procedurze konkursowej zostanie wybrana 1 oferta.
  1. WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADANIA

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania wynosi 189 000,00 zł. Kwota ta może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmiany budżetu w części przeznaczonej na realizację zadań z przyczyn trudnych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.

  1. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
  1. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie pisemnej oferty zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia.
  2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami, o których mowa w pkt. IV. ogłoszenia, należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 lutego 2024 roku, w Urzędzie Gminy Krasne, 36-007 Krasne 121 (Sekretariat – pok. 18) w godzinach urzędowania, korespondencyjnie lub za pośrednictwem skrytki ePUAP Urzędu Gminy Krasne: /n8htx367y1/SkrytkaESP. Decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Krasne.
  3. Prawidłowo i kompletnie wypełniona oferta wraz z załącznikami powinna być złożona w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w 2024 roku”.
  4. Na kopercie należy umieścić nazwę i siedzibę podmiotu składającego ofertę.
  5. Wzór oferty nie może zostać zmodyfikowany przez podmiot składający ofertę poprzez usuwanie pól. Wszystkie pola oferty powinny zostać czytelnie wypełnione. W miejscach, które nie odnoszą się do podmiotu składającego ofertę należy wpisać „nie dotyczy” lub „0”.
  6. Oferta i załączniki powinny być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji podmiotu składającego ofertę.
  7. Dokumenty winny być podpisane w sposób umożliwiający identyfikację osoby podpisującej (np. czytelny podpis lub parafka wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej).
  8. W przypadku składania kopii dokumentów powinny być one potwierdzone za zgodność z oryginałem przez jedną z osób mających prawo do reprezentacji oferenta, na pierwszej stronie dokumentu z zastosowaniem formuły: „Za zgodność z oryginałem strony od… do…”, bądź na każdej ze stron.
  9. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa oferta oraz załączniki mogą być podpisywane przez osoby w nim wskazane. W takim przypadku konieczne jest wniesienie opłaty skarbowej.
  10. Podmiot składający ofertę winien przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
  11. Podmiot składający ofertę odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
  12. W ramach niniejszego konkursu 1 podmiot może złożyć 1 ofertę.
  13. Oferty złożone w inny sposób niż wskazany powyżej, na innych drukach, po upływie wyznaczonego terminu lub niespełniające warunków niniejszego ogłoszenia i realizacji zadania, pozostaną bez rozpatrzenia bez uprzedniego wezwania do korekty, z zastrzeżeniem pkt VI ppkt 7.
  14. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania finansowania.
  15. Złożenie oferty oraz uznanie jej za spełniającą kryteria nie gwarantuje przyznania środków finansowych w wysokości wnioskowanej przez podmiot składający ofertę.
  1. WYKAZ DOKUMENTÓW, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO OFERTY
  1. Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty obowiązkowe:
  1. aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących;
  2. kopię aktualnego statutu podmiotu składającego ofertę (jeśli dotyczy);
  3. kopię dokumentu potwierdzającego upoważnienie do reprezentowania podmiotu (w zależności od wybranego sposobu reprezentacji);
  4. oświadczenia (załącznik nr 2 do ogłoszenia) obejmujące:
  • oświadczenie potwierdzające, że w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
  • oświadczenie osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu składającego ofertę o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie, że podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki, i zobowiązuje się go utrzymać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym;
  • oświadczenie osoby upoważnionej do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wskazujące, że kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą, i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł.
  1. oświadczenie stanowiące załącznik nr 3 do ogłoszenia.
  1. Składający oświadczenia, o których mowa w art. 17 ust. 4 ustawy o zdrowiu publicznym, jest obowiązany do zawarcia w nich klauzuli następującej treści: Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  2. Formularz oferty wraz z wymaganymi załącznikami dostępny jest na stronie internetowej https://www.gminakrasne.pl/biuletyn-informacji-publicznej/ogloszenia/ w plikach do pobrania pod komunikatem dotyczącym ogłoszenia niniejszego konkursu.
  1. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA
  1. Zadanie powinno być zrealizowane w okresie od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2024 r.
  2. Podstawą realizacji zadania i przekazania środków finansowych będzie umowa zawarta z wybranym podmiotem.
  3. Podmiot, którego oferta zostanie wybrana w konkursie ofert nie może powierzyć realizacji zadania innemu podmiotowi.
  4. W trakcie realizacji zadania realizator zobowiązany jest do:
  1. realizacji zakresu zadania zgodnie ze złożoną ofertą;
  2. realizacji zadania z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie;
  3. zaangażowania osób posiadających stosowne, potwierdzone odpowiednimi dokumentami, uprawnienia;
  4. wykonania zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy;
  5. wydatkowania przyznanych środków finansowych tylko na zadanie, na które zostały przyznane, z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.);
  6. prawidłowego i terminowego rozliczenia przyznanych środków finansowych;
  7. rzetelnego sprawozdania z realizacji zadania.
  1. Działania powinny być realizowane na rzecz uczniów, rodziców i kadry pedagogicznej szkół podstawowych działających na terenie gminy Krasne.
  2. Środki z przyznanej dotacji mogą być wydatkowane wyłącznie na pokrycie wydatków, które:
  1. są niezbędne do realizacji zadania;
  2. zostaną przewidziane w ofercie, uwzględnione w kosztorysie i jej aktualizacjach oraz w umowie zawartej pomiędzy realizatorem, a Gminą Krasne;
  3. spełniają wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
  4. zostały faktycznie poniesione i opłacone w terminie realizacji zadania;
  5. są poparte stosownymi dokumentami, w szczególności zostały wykazane w dokumentacji finansowej realizatora.
  1. Za koszty, których nie można sfinansować z przyznanej dotacji uznaje się w szczególności:
  1. zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy oraz niezapłacone w terminie trwania umowy;
  2. koszty stałe realizatora niezwiązane z wykonaniem zleconego zadania publicznego;
  3. wydatki poniesione na przygotowanie wniosku i sprawozdania;
  4. zadania i zakupy inwestycyjne;
  5. pokrycie deficytu przedsięwzięć zrealizowanych w latach poprzednich;
  6. udzielanie pomocy osobom fizycznym i prawnym;
  7. wyjazdy zagraniczne;
  8. działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
  9. działalność polityczną, wyznaniową itp.;
  10. projekty dyskryminujące jakiekolwiek osoby lub grupy;
  11. koszty związane z prowadzeniem rachunku bankowego z wyłączeniem subkonta utworzonego na potrzeby obsługi bankowej dotacji;
  12. ubezpieczenia wykraczające poza zakres realizowanego zadania;
  13. finansowanie działalności realizatora niezwiązanej z realizacją zadania;
  14. zakup nieruchomości gruntowej, lokalowej, budowlanej;
  15. zakup środków trwałych;
  16. amortyzację;
  17. leasing;
  18. rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań;
  19. odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
  20. koszty procesów sądowych;
  21. koszty wszelkich kar i grzywien;
  22. nagrody, premie i inne formy bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania;
  23. zakup napojów alkoholowych;
  24. opłaty za zajęcie pasa drogowego oraz kosztów związanych z uzyskaniem informacji publicznej.
  1. Nie będą kwalifikowane do rozliczeń:
  1. faktury wewnętrzne;
  2. paragony, za wyjątkiem paragonów zawierających dane, o których mowa w art. 106b ust. 5 ustawy z dnia z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 z późn. zm.);
  3. koszt delegacji osoby zatrudnionej na umowę cywilnoprawną.
  1. Podatek VAT jest uznany za wydatek kwalifikowany, jeśli wnioskodawca nie ma prawnej możliwości odzyskania tego podatku. W przypadku możliwości odzyskania podatku VAT jego koszt nie może być składową części finansowej wniosku ani po stronie dotacji, ani po stronie wkładu podmiotu składającego ofertę.
  2. Realizator zadania jest zobowiązany do prowadzenia  wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzymanych środków oraz dokonywanych z tych środków wydatków.
  3. Umowy cywilnoprawne zawarte z osobami zatrudnionymi przy realizacji zadania powinny mieć wyspecyfikowany zakres zadań oraz określać wysokość wynagrodzenia, stosownie do przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207 z późn. zm.).
  4. Faktury, rachunki, umowy cywilnoprawne oraz inne dokumenty finansowe przedstawione do rozliczenia realizacji zadania wynikającego z niniejszego konkursu muszą zostać opisane na drugiej stronie i nie mogą być równocześnie przedstawione do rozliczenia z innych środków publicznych pochodzących od jednostek sektora finansów publicznych.
  5. Procentowy udział kosztów administracyjnych we wnioskowanej dotacji na realizację zadania publicznego nie może być wyższy niż 10%.
  6. W trakcie realizacji zadania publicznego dopuszcza się wzrost danej pozycji kosztorysowej określonej w kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania do 10% przy jednoczesnym, nielimitowanym zmniejszeniu pozostałych pozycji.
  7. Wszelkie przesunięcia kosztów przedstawionych w umowie, powyżej progu wskazanego powyżej, wymagają pisemnej zgody Wójta Gminy Krasne, udzielonej na pisemny wniosek realizatora zadania zgłoszony wraz z uzasadnieniem. Zmiany powyższe mogą być dokonywane tylko w drodze aneksu do umowy.
  8. Z wykonania zadania objętego umową realizator sporządza sprawozdanie, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do ogłoszenia.
  9. Środki finansowe udzielone z budżetu gminy Krasne wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia  27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.).
  10. Realizator zobowiązany jest do poddania się kontroli w zakresie objętym umową oraz udostępnienia niezbędnych dokumentów dotyczących realizowanego zadania.
  11. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany do zamieszczenia we wszystkich drukach i materiałach reklamowych związanych z realizacją zadania, herbu Gminy Krasne oraz informacji o następującym brzmieniu: „Zadanie sfinansowane jest z budżetu Gminy Krasne w ramach realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023 – 2025".
  12. Niezbędne jest dokumentowanie całości zadania (np. zdjęcia z przeprowadzanych zajęć, promowanie Gminy Krasne w ramach realizowanego zadania oraz w miarę możliwości na stronach internetowych, portalach społecznościowych, prasie itp.).
  13. Realizator zadania zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.).
  14. Obowiązkiem każdego podmiotu realizującego zadanie publiczne finansowane z udziałem środków publicznych jest zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostępność musi być zapewniona co najmniej w minimalnym wymiarze, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240). Dotyczy to także stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1440). W indywidualnym przypadku, jeżeli organizacja lub podmiot zrównany nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
  15. W realizowanym zadaniu zabrania się zatrudnienia lub dopuszczenia do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub opieką nad nimi osób, które figurują w Rejestrze, o którym mowa w ustawie z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 z późn. zm.). W szczególności oferent zobowiązany jest do przestrzegania art. 21 ust. 1 ww. ustawy, który brzmi: „Przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy lub przed dopuszczeniem osoby do innej działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi pracodawcy lub inni organizatorzy w zakresie takiej działalności są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze”.
  1. KRYTERIA OCENY OFERT
  1. Oceny formalnej i merytorycznej ofert dokona Komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Krasne odrębnym zarządzeniem.
  2. Pracą Komisji konkursowej kieruje jej przewodniczący wskazany przez Wójta Gminy Krasne.
  3. Do prac Komisji konkursowej przewodniczący Komisji może zaprosić z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
  4. W skład Komisji konkursowej nie mogą wchodzić przedstawiciele podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 ustawy o zdrowiu publicznym, biorących udział w konkursie.
  5. Ocena formalna nr 1 i nr 2 oraz ocena merytoryczna dokonywana będzie na podstawie karty oceny ofert, stanowiącej załącznik nr 5 do ogłoszenia.
  6. Oferty niespełniające wymogów formalnych, będą mogły być uzupełnione w terminie 3 dni roboczych od dnia wezwania oferenta do uzupełnienia. Wezwanie będzie dostarczone pocztą elektroniczną na adres e-mail podany w ofercie lub telefonicznie.
  7. Uzupełnieniu podlegać będą wyłącznie następujące braki i uchybienia formalne:
  1. brak podpisu/podpisów osoby/osób upoważnionych pod ofertą;
  2. brak lub niepoprawne pełnomocnictwo do składania oświadczenia woli w imieniu podmiotu składającego ofertę;
  3. brak wymaganych załączników do oferty, wskazanych w ogłoszeniu;
  4. brak poświadczenia kopii dokumentów „za zgodność z oryginałem”.
  1. Oferty nieuzupełnione w terminie określonym w ust. 6 będą odrzucone z przyczyn formalnych.
  2. Maksymalna liczba punktów, jaką można łącznie uzyskać po dokonaniu oceny merytorycznej wynosi 30 punktów. Oferty, które uzyskają mniej niż 18 punktów nie będą rekomendowane przez Komisję konkursową do udzielenia dotacji.
  3. Oferta, która zdobędzie największą liczbę punktów, zostanie zarekomendowana do powierzenia realizacji zadania.
  4. Od podmiotów, które złożyły oferty Komisja konkursowa może żądać dodatkowych wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
  5. Ocena merytoryczna dokonywana jest indywidualnie przez członków Komisji konkursowej w oparciu o następujące kryteria:

ORGANIZACYJNE (przygotowanie do realizacji zadania) – 20%

  • Zasoby rzeczowe niezbędne do realizacji zadania (0-2 pkt), w tym m.in. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową, sprzętem, materiałami – adekwatnymi do rodzaju zadania, w trakcie jego realizacji.
  • Zasoby kadrowe niezbędne do realizacji zadania (0–2 pkt), w tym m.in. kwalifikacje i doświadczenie osób przy udziale których realizowane będzie zadanie.
  • Doświadczenie w realizacji zadań o podobnym zakresie przedmiotowym, w ciągu ostatnich dwóch lat (0-2 pkt).

SPOSÓB REALIZACJI ZADANIA – 60%

  • Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego (0-3 pkt).
  • Zasięg oddziaływań i dostępność dla odbiorców (0-3 pkt).
  • Adekwatność działań względem potrzeb lokalnych (0-5 pkt).
  • Trwałość, ciągłość rezultatów realizacji zadania (0-2 pkt).
  • Wartość społeczna projektu i efektywność wykorzystania dotacji (0-3 pkt).
  • Atrakcyjność, innowacyjność i oryginalność projektu (0-2 pkt).

FINANSOWE – 20%

  • Rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanej dotacji: (0-6 pkt).

OCENA WSPÓŁRACY W OFERENTEM (dotyczy podmiotów realizujących wcześniejsze zadania zlecone)

  • Rzetelność, terminowość i sposób rozliczania dotacji (-5 do 0 pkt).
  1. Komisja konkursowa sporządzi protokół z wykazem ofert spełniających i niespełniających wymogi formalne i merytoryczne oraz rekomendowaną do udzielenia dotacji ofertą.
  2. Protokół, podpisany przez wszystkich członków Komisji konkursowej biorących udział w posiedzeniu, zostanie przedstawiony Wójtowi Gminy Krasne w celu podjęcia ostatecznej decyzji o wyborze oferty i wysokości przyznanych środków finansowych.
  1. TERMIN ROZSTRZYGNIĘCIA KONKURSU OFERT

Wybór oferty zostanie dokonany do 14 dni od upływu terminu na ich składanie.

  1. TERMIN I SPOSÓB OGŁOSZENIA WYNIKÓW KONKURSU OFERT
  1. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi do 3 dni roboczych od daty wyboru oferty.
  2. Informacja o rozstrzygnięciu i wynikach konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Krasne oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Krasne.
  3. Podmioty, które złożą ofertę są zobowiązane samodzielnie śledzić stronę internetową Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Krasne.
  4. W przypadku przyznania środków finansowych w wysokości niższej niż wnioskowana kwota, podmiot, którego oferta zostanie wybrana, będzie zobowiązany do złożenia pisemnej deklaracji przystąpienia do realizacji zadania publicznego wraz z aktualizacją oferty w ciągu 7 dni od dnia opublikowania wyników konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Krasne. Niedotrzymanie powyższego terminu jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanej dotacji.
  5. Decyzja o przyznaniu środków finansowych nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
  1. SPOSÓB ODWOŁANIA SIĘ OD ROZSTRZYGNIĘCIA KONKURSU OFERT
  1. Od wyników konkursu można odwołać się do Wójta Gminy Krasne w formie pisemnej w terminie 7 dni od dnia opublikowania wyników konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Krasne.
  2. Wójt Gminy Krasne w wyniku rozpatrzenia odwołania może:
  1. powierzyć realizację zadania;
  2. powierzyć realizację zadania po zaakceptowaniu zaproponowanych zmian w ofercie i kosztorysie;
  3. podtrzymać decyzję o niepowierzaniu zadania podmiotowi składającemu ofertę.
  1. POZIOM I SPOSÓB OBLICZANIA MINIMALNEGO WSPÓŁFINANSOWANIA ZADANIA

Powierzenie realizacji zadania nastąpi wraz z udzieleniem dotacji na jego sfinansowanie. Podmiot składający ofertę nie ma obowiązku wykazywania wkładu własnego finansowego.

  1. INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI ODWOŁANIA KONKURSU OFERT PRZED UPŁYWEM TERMINU NA ZŁOŻENIE OFERT ORAZ MOŻLIWOŚCI PRZEDŁUŻENIA TERMINU ZŁOŻENIA OFERT I TERMINU ROZSTRZYGNIĘCIA KONKURSU OFERT
  1. Wójt Gminy Krasne zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu ofert przed upływem terminu na złożenie ofert oraz prawo do wprowadzania zmian w ogłoszeniu, w tym do przedłużenia terminu na złożenie ofert lub terminu rozstrzygnięcia konkursu.
  2. Wójt Gminy Krasne zastrzega sobie także prawo do unieważnienia konkursu bez podania przyczyn.
  3. Informacja w zakresie, o którym mowa w ppkt. 1-2 zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Krasne oraz wywieszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Krasne.
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Dodatkowe informacje na temat konkursu uzyskać można w:
  1. Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krasnem, 36-007 Krasne 121, pok. 10, tel. 172300261;
  2. Urzędzie Gminy Krasne, 36-007 Krasne 121, pok. 3A, tel. 172300212.
  1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Krasne, w imieniu której obowiązki Administratora sprawuje Wójt Gminy Krasne. Kontakt z inspektorem ochrony danych pod adresem: .
  2. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania z zakresu zdrowia publicznego w 2023 roku.
  3. Podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) i e) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r. oraz przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym. Dane osobowe mogą być przekazywane innym podmiotom tylko w takim zakresie, jaki jest wymagany przez przepisy prawa.
  4. Na warunkach Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, właścicielom danych osobowych przysługuje prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku konkursu ani zmianą postanowień umowy, zaś skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia konkursu.
  5. Klauzula informacyjna zawierająca szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Administratora stanowi załącznik nr 6 do ogłoszenia.

Załączniki do ogłoszenia:

  • Załącznik Nr 1 – wzór oferty
  • Załącznik Nr 2 – wzór oświadczeń
  • Załącznik Nr 3 – wzór oświadczenia RODO
  • Załącznik Nr 4 – wzór sprawozdania
  • Załącznik Nr 5 – wzór karty oceny ofert
  • Załącznik Nr 6 – klauzula informacyjna
Data publikacji: 
2024-01-30
Osoba udostępniająca na stronie: 
Georgina Giedlarowiec
Data modyfikacji: 
2024-01-30
Osoba modyfikująca: 
Georgina Giedlarowiec