Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy
Złożenie wniosku drogą elektroniczną
Wniosek o wydanie dowodu osobistego niezawierający odwzorowania własnoręcznego podpisu oraz odcisków palców, można złożyć przy użyciu usługi elektronicznej, udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w:
Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x 633 (szerokość x wysokość) pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB.
WAŻNE! W przypadku wniosku dla osoby powyżej 12 roku życia osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego jest obowiązana w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku elektronicznie zgłosić się do organu gminy, w której złożyła wniosek, w celu złożenia i odwzorowania podpisu własnoręcznego oraz odcisków palców. W przypadku wniosku o wydanie dowodu osobistego dla osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wraz z osobą ubiegającą się o wydanie dowodu osobistego jest obowiązany zgłosić się wnioskodawca i złożyć podpis pod wnioskiem o wydanie dowodu osobistego. Po bezskutecznym upływie 30 dni, wniosek pozostawia się bez rozpoznania.
Uwagi
WAŻNE: Wniosek o wydanie dowodu osobistego, jak i jego odbiór wymaga osobistego stawiennictwa osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, ze względu na wymóg zamieszczenia odcisków palców w dowodzie osobistym i ich weryfikacji przy odbiorze.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U.2022.671 t.j. ze zm.)