Aktualności

Wyniki ewaluacji zewnętrznej w Gminnym Przedszkolu w Krasnem

22-03-2016

W dniach 11.02.-16.03.2016 r. w Gminnym Przedszkolu w Krasnem przez wizytatorów z Kuratorium Oświaty w Rzeszowie przeprowadzona została ewaluacja zewnętrzna, polegająca na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania przedszkola w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa.

Ewaluacja ma na celu ustalenie czy przedszkole spełnia badane wymagania zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dn. 6.08.2015 r. Przedszkole może spełniać wymagania na poziomie podstawowym i podejmować działania z wysokiego poziomu wymagania.

 

Wnioski z przeprowadzonego badania:

  1. Wychowankowie przedszkola chętnie i aktywnie uczestniczą we wszystkich zajęciach zarówno z oferty dodatkowej przedszkola, jak i tych realizowanych w ramach podstawy programowej, co świadczy o ich atrakcyjności i dostosowaniu do potrzeb, możliwości, sytuacji zdrowotnej i zainteresowań dzieci.

  2. Przedszkole stwarza dzieciom warunki do samodzielnego wykonywania zadań oraz wyboru określonej aktywności, co wyzwala w dzieciach zaangażowanie oraz twórczą postawę, która przejawia się w działaniach podejmowanych zarówno w przedszkolu, jak i w środowisku lokalnym.

  3. Działalność przedszkola w dużej mierze ukierunkowana jest na promowanie wartości wychowania przedszkolnego w środowisku, czego wyrazem jest inicjowanie szeregu działań ukazujących korzyści płynące z uczęszczania dzieci do przedszkola, których wynikiem jest wszechstronny rozwój dzieci oraz bardzo dobre przygotowanie do kolejnego etapu edukacji, nie tylko pod względem dydaktycznym, ale również pod kątem szybkiej adaptacji społecznej.

  4. Partnerzy przedszkola wykazują dużą wiedzę na temat głównych założeń koncepcji przedszkola oraz działań, które ją realizują, co świadczy, że są na bieżąco informowani o celowości i skuteczności podejmowanych przez przedszkole inicjatyw i przedsięwzięć.

Wyniki przeprowadzonej ewaluacji dla wymagania: Dzieci są aktywne.

Przedszkole stwarza dzieciom przestrzeń i warunki do podejmowania różnorodnych aktywności przez atrakcyjność zabaw i stosowanych metod. Dzieci wdrażane są do samodzielności, nauczyciele zachęcają i motywują je do angażowania się. Zachowania dzieci i odczucia rodziców świadczą o tym, że dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu. Tworzenie warunków do wyboru zabaw, rozwijanie czynności samoobsługowych, promowanie pomocy młodszym sprzyja rozwojowi samodzielności. Dzięki współpracy przedszkola z instytucjami środowiska lokalnego, wszystkie dzieci mają możliwość uczestniczenia w różnych działaniach prowadzonych na rzecz społeczności lokalnej, tj. akcje charytatywne, ekologiczne, występy artystyczne, zawody sportowe. Dzieci bardzo chętnie biorą udział w różnorodnych działaniach na rzecz środowiska lokalnego, co potwierdzają wszyscy uczestniczy przeprowadzonych badań. Przedszkole spełnia badane wymagania i realizuje działania opisane w charakterystyce poziomu wysokiego.

 

Wyniki przeprowadzonej ewaluacji dla wymagania: Promowana jest wartość wychowania przedszkolnego.

Przedszkole systematycznie prezentuje i upowszechnia informacje o swojej ofercie zajęć oraz podejmowanych działaniach, jak również o ich celowości i skuteczności, a tym samym promuje w środowisku lokalnym wartość i znaczenie wychowania przedszkolnego. Działania przedszkola są pozytywnie postrzegane przez rodziców i partnerów. Przedszkole spełnia badane wymaganie i realizuje działania opisane w charakterystyce poziomu wysokiego.